OTÁZKY A ODPOVĚDI

Vážení občané,
zde můžete vkládat své dotazy vztahující se k chodu Městské části Praha 2 a Úřadu Městské části Praha 2. Vaše dotazy budou zveřejněny po zodpovězení příslušným zástupcem samosprávy či zaměstnancem Úřadu MČ Praha 2. Dovolujeme si vás upozornit, že zodpovězeny budou pouze jasně formulované dotazy vztahující se k jednotlivým tématům.
Příspěvky urážlivé, vulgární, rasistické, obsahující komerční sdělení, porušující platné právní normy ČR či obecné etické normy zodpovídány nebudou. Taktéž nebudou zodpovězeny dotazy s uvedenou nefunkční či falešnou e-mailovou adresou.
Je-li váš dotaz obsáhlejší, komplikovanější či zahrnuje širší problematiku, doporučujeme vám obracet se přímo na jednotlivé zástupce samosprávy prostřednictvím e-mailu, případně si můžete telefonicky sjednat schůzku. Kontaktní údaje na jednotlivé členy Rady MČ Praha 2 jsou uvedeny na našich webových stránkách.

 

Téma Řadit podle data
Obsahuje text:

Pro vložení otázky nejdříve zvolte téma

*  
*  
   
 
*  


1 2 3 4 5  další 
  • Otázka: Zastaveni vozidlem taxi na fialove zone (Jan T. 03.12.2019 9:38) – Zóna placeného stání
    Dobry den,

    omluvte, ze email bude mozna ponekud primy a razny, ale zajimalo by me, jak je mozne, ze nekdo pri vymysleni systemu placeneho stani nedomyslel vyjmuti vozidel taxi z tohoto systemu. Vzhledem k tomu, jak se vehementne resi ruseni taxi stanovist, tak by me zajimalo, kdyz cekam na zakaznika a nebo mu potrebuji zastavit na dane adrese, tak proste nesmim, protoze pokud me vyfoti auto z ELTODO,tak v tom jsem za 500. Kdyz to prezenu, tak bych na kazdem takovem miste musel zaplatit za vjezd do teto zony, a to pouze pro tento jeden ucel. Pisi to pro to, protoze z 90% je na mistech nalozeni ci vylozeni zakaznika fialova nebo oranzova zona a potencialni moznost zastavit. Soucasne kdyz zastavim ve druhe rade, tak jsou v Praze mista, kde budu blokovat provoz, viz napr. ulice Drtinova na Praze 5. Druha vec je, ze pokud budu cekat na zakazku,tak uz v podstate nemam kde zastavit. Kdyz me vyfoti automat a na fotce je fotka se svitilnou, nikoho to absolutne nezajima, soucasne mi kompetentni pracovnice rekla, ze nemame zadnou vyjimku a ze ji kazdou chvilku vola nejaky taxikar, ale v podstate ji to je jedno a zaplatit se musi tak jak tak. Tenhle system je, troufam si rici, dost brutalni a necitlivy, protoze si nedovedu predstavit, ze reknu zakaznikovi (treba o berlich), ze jej vyhodim o 100 metru dal, nebot tady proste nemuzu zastavit, aniz bych mel zaplacene parkovani. A nebo si ho teda zaplatim, ale tim se vratim k predesle vete, ze bych platit pomalu s kazdou jizdou a tim padem si nevydelal ani na suchy chleba. Prosim o informaci, jestli i nad timto nekdo vubec premysli a je sance, ze se to do budoucna zmeni, protoze tohle je vazne se spoustou dalsich narizeni v Praze jedna velka schizofrenie a akorat to neuveritelne vytaci bezne obyvatele a narusuje take plynulost dopravy. Dekuji Vam za odpoved, J. T.
    • Odpověď: (Petr Tomíšek (Webadmin) 3.12.2019 10:31)
      Dobrý den,

      Váš dotaz jsme předali k přímému vyřízení na příslušný odbor Magistrátu hl. m. Prahy.

      Hezký den,

      Petr Tomíšek
      webadmin

      Zde je odpověď z MHMP, ODO:

      Pro zvýhodňování stání vozidel TAXI oproti jiným dopravcům v zónách placeného stání neexistuje žádný právní důvod. Dlouhodobé stání resp. stání za účelem čekání n klienta tak lze řešit nejlépe prostřednictvím tzv. virtuálních parkovacích hodin, které vám umožní zaplatit parkovné ve všech typech zón. Současně hl. m. Praha připravuje úpravu maximálních cen pro TAXI.

      Pro potřeby nástupu a výstupu klienta resp. naložení a vyložení zavazadel se lze řídit zákonnými ustanoveními, které vám nejlépe vysvětlí pracovníci přestupkových oddělení, na které vám doporučujeme se obrátit.

      S pozdravem

      Ing. Miroslav Čadský

      vedoucí oddělení organizace dopravy


  • Otázka: Zastávka na Palačáku (Michal Froněk 28.11.2019 16:32) – Doprava
    Vážení,

    tak jsme se konečně po půl roce dočkali nové zastávky. Bohužel není moc nad čím jásat. Zatím se ví, že to je testovací verze, kterou vymyslelo kreativní studio Olgoj Chorchoj.

    Teď k mé otázce. Může mi někdo vysvětlit, proč kreativci, kteří standardně vyrábí žárovky, světýlka a gauče, začínají městu mluvit do technologií zastávek? Co se ví, tak zastávka je nedostatečně zapuštěna, protože narazila na strop zastávky metra, není připojena k elektrické přípojce a musí se v rozporu s podmínkami soutěže instalovat nevkusná baterie o šílených rozměrech, aby některé funkce na zastávce mohly vůbec fungovat. Není náhodou pro město lepší, aby se o technologické instalace staraly technologické firmy a ne kreativní studio Olgoj Chorchoj napojené na bývalou primátorku Adrianu Krnáčovou? Děkuji za odpověď.
    • Odpověď: (Petr Tomíšek (Webadmin) 2.12.2019 9:23)
      Dobrý den,

      tato akce spadá pod Magistrát hl. m. Prahy, potažmo pod IPR. ÚMČ Praha 2 k tomu projektu nemá žádnou dokumentaci, ani zábor. Obraťte se proto, prosím, na Bc. Kateřinu Zelingerovou, 236 004 686, případně zelingerova@ipr.praha.eu.

      Hezký den,

      Petr Tomíšek
      webadmin
  • Otázka: Zastávka Palackého náměstí (Jan Tomášek 28.11.2019 16:22) – Doprava
    Dobrý den,
    rád bych se zeptal a věděl, proč se na zastávce, která se na Palačáku staví od léta - téměř půl roku - neinstalují nějaké zelené prvky?
    Sami vidíme, že v létě bývá ve městě i 35 stupňů, proč je tedy celá černá? Předem díky za odpověď.
    • Odpověď: (Petr Tomíšek (Webadmin) 2.12.2019 9:22)
      Dobrý den,

      tato akce spadá pod Magistrát hl. m. Prahy, potažmo pod IPR. ÚMČ Praha 2 k tomu projektu nemá žádnou dokumentaci, ani zábor. Obraťte se proto, prosím, na Bc. Kateřinu Zelingerovou, 236 004 686, případně zelingerova@ipr.praha.eu.

      Hezký den,

      Petr Tomíšek
      webadmin
  • Otázka: Bychrád (Spinkal 26.11.2019 11:23) – Bydlení
    Dobrý den,
    pracuji na směnný provoz na velmi zoodpovědné pozici a proto si rád přispím když mám pár dní volno. Bohužel to dnes nebylo možné, z důvodu hlučných zahradnických prací s použitím benzínových fukarů v Čechových sadech. A chtěl bych se tedy zeptat: Je nutné tyto práce dělat bezohledně brzo ráno a pokud ano, nelze použít nějakou méně rušící technologii? Nemohl by prosím Komwag rozvrhovat práce s ohledem na komfort rezidentů? Podotýkám že práce trvaly několik desítek minut a mohly by být dle mého názoru bezproblému uskoutečněny v odpoledni...
    • Odpověď: (Petr Tomíšek (Webadmin) 27.11.2019 9:35)

      Vážený pane,

      i když chápeme Vaše rozhořčení z probuzení, tak doba nočního klidu je v Praze od 22 do 6 hodin. Zahradnická společnost, která park udržuje, nemá na starosti pouze tento park, ale i ostatní parkové plochy na území městské části Praha 2, kde dále pokračuje v údržbě, protože práce na sebe  navazují. Někdy práce začínají ve  spodní části území městské části Praha 2 a do parku Sady Svatopluka Čecha, který se nachází v blízkosti Vašeho bydliště, se dostávají až odpoledne. Bohužel někdy se práce zahajují ve výše uvedeném parku; tyto hlučné činnosti se však v parku nedějí každý den ráno.

      S pozdravem

      Ing. Michal Štěpánek

      vedoucí oddělení správy zeleně

  • Otázka: Termín zřízení přechodů (Jan Czerný 25.11.2019 17:33) – Doprava
    Dobrý den, rád bych věděl, v jakém termínu se počítá se zřízením přechodů pro chodce 1) na křižovatce Vinohradská/U Vodárny/nám. Jiřího z Poděbrad 2) v dolní části Karlova náměstí - křižovatce Karlovo náměstí/Resslova. Děkuji.
  • Otázka: Tříděný odpad (Petra Klikova 19.11.2019 13:01) – Životní prostředí
    Dobrý den,

    uvažujete o zavedení mimo odpadkových košů na směsný odpad, které jsou běžně v ulicích, také košů na odpad tříděný (alespoň plast a skloo)? Často se nám stává, že s například s plastovou lahví jdu až 30 minut, než narazím na žlutou popelnici. Mzslím, že rozšíření odpadkových košů o tříděné by bylo efektivní.

    Děkuji za odpověd,
    Petra
  • Otázka: Tolerance stání ve fialové zóně parkování (Jiří Dostal 20.11.2019 14:47) – Zóna placeného stání
    Dobrý den, dne 16.9.2019 jsem parkoval na P2, v ulici Kateřinská. Měl jsem zaplaceno parkování do 10:58. Bohužel jsem se zdržel o několik minut déle a má SPZ byla zaregistrována do systému jako nezaplacené stání. Pokutu jsem zaplatil. Nicméně můj dotaz zní jaká je možná tolerance stání, případně zastavení ve fialové zóně, bez toho aby byla vystavena pokuta. V minulosti bylo komunikováno 15 minut. Děkuji. J. Dostal
    • Odpověď: (Petr Tomíšek (Webadmin) 20.11.2019 15:57)
      Dobrý den, pane Dostale,

      zákon o silničním provozu o žádné toleranci v tomto směru rozhodně nehovoří. Když někdo vjede do fialové zóny, tak má povinnost mít zaplaceno na dobu, po kterou na místě vozidlo je. Jakýkoliv čas navíc je neoprávněné parkování ve fialové zóně, takže přestupek.

      hezký den,

      Petr Tomíšek
      webadmin
  • Otázka: monitorování znečištění (MUDr Jan Pachl 14.11.2019 9:38) – Životní prostředí
    Dobrý den.
    Doporučuji navýšit počet míst pro sledování znečištění ovzduší v Praze 2.Jde hlavně o "údolní oblasti" v lokalitě Bělehradské ulice a v lokalitě pod nuselský přemostěním. Monitorovaná místa jsou v současné době tzv. na kopci, jak to vypadá v údolí byť v zabydlené oblasti kolem Folimanky, nikdo neví, ale dá se to tušit.Nějaké údaje by určitě byly vhodné. V této oblasti žije mnoho mladých rodin s dětmi. Děkuji dr pachl
    • Odpověď: (Petr Tomíšek (Webadmin) 20.11.2019 15:53)

      Vážený pane MUDr. Pachle,

      v návaznosti na Vaše doporučení navýšení počtu míst monitoringu ovzduší v Praze2 Vám sděluji, že Úřad městské části Praha 2 zahájil kroky k řešení otázky navýšení počtu měřicích stanic ovzduší na Praze 2. Měřící stanice jsou ve správě ČHMÚ a v současnosti je měřící stanice v ulici  Legerova č. 36 a druhá stanice je v Riegrových sadech ve Vozové ulici. Na níže uvedeném odkazu, můžete sledovat aktuální hodinový přehled dat z měřících stanic po celé ČR.

      http://portal.chmi.cz/files/portal/docs/uoco/web_generator/actual_hour_data_CZ.html


      Odbor životního prostředí


  • Otázka: sáčky na psí exkrementy (Kristýna Vaňková 18.11.2019 10:23) – Životní prostředí
    Dobrý den,
    ráda bych se zeptala, jak městská část Praha 1 řeší likvidaci psích exkrementů, které končí v odpadkových koších na ně určené, a jestli se do budoucna plánuje jejich možné třídění nebo využití - přeci jen se jedná o bioodpad. Také by mě zajímalo, zda přemýšlíte o zavedení rozložitelných či kompostovatelných sáčků na psí exkrementy.
    Předem Děkuji za odpověď.
    S pozdravem, Vaňková.
    • Odpověď: (Petr Tomíšek (Webadmin) 18.11.2019 15:24)

      Vážená paní Vaňková,

      odpad s odpadkových košů i ze speciálních košů se sáčky na psí exkrementy se sváží dohromady. To znamená, že se v Praze 2 psí exkrementy nesbírají separátně. Odpad ze všech odpadkových košů končí ve spalovně. V současné době není příliš reálně v Pražské památkové rezervaci a zóně, v zástavbě jakou městská část Praha 2 má, sbírat psí exkrementy separátně. Navíc na odložení psího exkrementu slouží všechny odpadkové koše, i ty kde sáčky nejsou.  S tím souvisí i materiál, ze kterého jsou používané sáčky vyrobeny. Tím, že se odpad z košů nekompostuje, jsou voleny sáčky z recyklovaného papíru, které jsou finančně výhodnější než ty  kompostovatelné.

      S pozdravem

       

      Dana Hrachová

      pověřená vedením odd. ochrany ŽP

  • Otázka: e-koloběžky (Pavel Řezáč 13.11.2019 14:38) – Obecné téma
    Budete to konečně řešit? Já se domnívám, že e-koloběžka na chodníku je:
    -nedovolené parkování
    -černá skládka
    -ohrožení bezpečnosti
    (není ztráta/nález)
    Úřad MČ musí řešit. Má městskou policii, Komwag.
    Má k dispozici parkoviště odtažených aut - tam si majitel vyzvedne odklizené koloběžky po zaplacení odvozu/odtahu a parkovného.
    • Odpověď: (Petr Tomíšek (Webadmin) 13.11.2019 14:52)

      Dobrý den,

      ÚMČ Praha 2 nemá Městskou policii, ta je zřizovaná hl. m. Prahou a také ji hl. m. Praha řídí, odtahové parkoviště je k dispozici Správě služeb hl. m. Prahy a ne ÚMČ Praha 2, firma Komwag není zřízena pro odtahy, ty jsou plně v kompetenci Správy služeb hl. m. Prahy. Poslední informaci kterou máme je, že hl. m. Praha připravuje zásady pro pohyb a stanicování elektrokoloběžek. Městská část Praha 2 nikdy neodsouhlasila pohyb elektrokoloběžek na svém území, pokud nebudou splněny podmínky, které jsme stanovili - a ty splněny nebyly.

      S pozdravem

      Josef Gál

      vedoucí odboru

      dopravy a územního rozvoje